Oferta

Home Oferta
oferta spring serwis

Sprężyny skrętne czy sprężyny naciągowe ?

Sprężyny naciągowe oraz  sprężyny skrętne są najpopularniejszymi rodzajami sprężyn, które stosuje się  we wszystkich rodzajach bram garażowych.

 

Zasada działania sprężyny naciągowej jest  bardzo prosta: pod wpływem siły rozciągającej sprężyna staje się dłuższa, a po zaprzestaniu stosowania siły sprężyna powraca do swojej normalnej pozycji (odkształcenie elastyczne). W bramach segmentowych koniec sprężyny lub pakietu sprężyn zakończony jest bloczkiem przez który przechodzi linka bramy, za pomocą której brama podnosi się lub opuszcza.

 

Inaczej wygląda to w bramach uchylnych – cało płaszczyznowych, tam koniec sprężyny zamontowany jest do  ramienia, które wpycha bramę na prowadnice poziome .

Jak sprawdzić sprężynę ze swojej bramy garażowej ?

Podobnie  jak sprężyny skrętne sprężyny naciągowe dobierana są w odpowiedni sposób do każdej bramy. Grubość drutu sprężyny, jej długość oraz średnica wewnętrzna zależy od wymiarów bramy  jak i ciężaru płata bramy.

 

Spręzyny naciągowe – zastosowanie:
  • Hormann LPU Typ Z
  • WIśniowski UNIPRO
  • Krispol  – bramy z prowadzeniem E
  • Novoferm – ISO 20

W zależności od modelu bramy  jak i jej producenta, sprężyny naciągowe mogą by montowane w prowadnicach pionowych , lub nad prowadnicami poziomymi. W dzisiejszy bramach sprężyny naciągowe by zminimalizować ich rozmiary wykonywane SA w 2 rozmiarach większy i mniejszy , i montowane jedna w drugiej.

spring serwis sprezyny skretne

DOMESTIC TRAVEL

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit sed do eiusmod.

springserwis sprezyny naciagowe

INTERNATIONAL TRAVEL

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit sed do eiusmod.

Sprężyny skrętne - działanie

Sprężyny skrętne do bramy to najpopularniejszy typ sprężyn wykorzystywanych w bramach garażowych. Ze względu na ich uniwersalność wykorzystuje się je w małych bramach  garażowych jak i dużych ciężkich bramach przemysłowych.

 

Sprężyny montowane SA na wałku, zakończonym  bębnami linowymi na które nawija się lina, zamocowana do dolnej części bramy .

 

Sprężynę należy nakręcać  zawsze w kierunku, który pozwala na zacieśnianie zwojów sprężyny. Można dobrać sprężyny lewo lub prawoskrętne tak, aby można je zamontować na wałku  parami. Wszystkie standardowe sprężyny skrętne są prawo lub lewoskrętne.

 

W niewielkich lekkich bramach garażowych czasem stosuje się pojedyncze sprężyny skrętne  w bramach przemysłowych wykorzystywane są sprężyny o średnicach 95, 133, 142,152. W bramach o niewielkich szerokościach i ciężkim płacie , ze względu na ograniczona ilość miejsca na walku napędowym stosuje się sprężyny Duplex- jest to rodzaj montażu gdzie sprężyna o mniejszej średnicy zamontowana jest wewnątrz sprężyny o większej średnicy, obydwie sprężyny połączone są ze sobą za pomocą odpowiednich czopów końcówek typu duplex.

 

Ze względu na rodzaj i typ materiały z którego wykonane są sprężyny skrętne wyróżniamy sprężyny:

  • Czarne
  • Ocynkowane
  • Kulowane
spring serwis czopowanie

Sprężyny kulowane

Ze względu na wytrzymałość i żywotność sprężyn najczęściej wykorzystuje się Sprężyny kulowane-śrutowane. Śrutowanie to specjalnie zaprojektowany proces zwiększania wytrzymałości zmęczeniowej elementów, które poddawane są silnym naprężeniom. Metoda kulowania  przekształca naprężenie szczątkowe rozciągające w naprężenie szczątkowe ściskające, prowadzące do znacznego wydłużenia okresu użytkowania części oraz zwiększenia ich obciążalności.

 

W obiektach gdzie sprężyny narażone sa na działanie czynników zewnętrznych : jak myjnie, obiekty o podwyższonej wilgotnościowi stosuje się sprężyny z drutu ocynkowane.

Kontakt

Potrzebujesz pomocy?

Potrzebujesz pomocy ? Napisz email lub zadzwoń do nas!

biuro@springserwis.pl
500 25 25 36